12 Июл

Тактика і стратегія перемоги у Грі Престолів

Привіт, шановне Гік-товариство!

Я давно думав поділитися з людьми своїми думками щодо «Гри Престолів», зокрема тактики та стратегії гри, проте це завжди виходило ситуаційно, а аудиторія щораз інша. Гра завжди йде цікавіше, якщо суперники знають, що і як робити, а також бачать якомога багато можливостей. У цій статті я спробую максимально коротко описати ті принципи та той підхід до гри, який допоможе вам здобути перевагу і, зрештою, завоювати залізний трон.

Карта Вестероса

Карта Вестероса

Принцип 1: Спочатку стратегія, а потім тактика.  Ціль гри – завоювати 7 замків (не 5, не 6, а саме 7 (!), і з цього треба виходити. Таким чином, ви завжди маєте бачити 7 замків, які плануєте захопити, а потім будувати методи, якими ви це зробите.  Наприклад, Мартели, знищивши повністю Тірелів, матимуть у своєму розпорядженні лише 5 замків, а сили, необхідні для цього маневру, можуть повністю виснажити їх. Постійно ставте собі питання «Як саме я збираюся виграти?» і давайте чітку відповідь на нього, проте бажано не вголос, щоб противники не почули J

Принцип 2: Війна – це можливості. Саме таке ставлення до воєнних дій робить гру динамічною та дає можливість виграти її. Під час війни рухаєтеся не тільки ви, а й ваші суперники та союзники приходять у рух, що створює можливості до нових тактичних ходів та захоплення нових земель. Війська часто можна відновити за допомогою найму, а більша кількість замків дасть можливість найняти ще більше війська. Дуже часто у грі новачків виникає така ситуація, що вже немає куди наймати війська, причому усім, тому не варто боятися втрат на війні. Проте цим не варто захоплюватися, оскільки відомо, чим закінчується війна на два фронти (див. Німеччина у 1-ій та 2-ій Світовій війні).

Принцип 3: Карти домів – сила.  Цей принцип будується не стільки на можливостях  їхнього використання, скільки на розумінні важливості їх наявності та відсутності. Таким чином можна влаштовувати провокаційні бої з метою виманити в суперника потужні карти (головне –  не втратити при цьому війська) або ж «фіктивний бій», коли ти організовуєш бій із союзником, його програєш за домовленістю, а ви обоє «зливаєте» непотрібні вам карти. У такий спосіб ви можете отримати перевагу над противником, «внєзапно» отримавши повну руку карт.

Принцип 4: Оборонятися завжди простіше, ніж нападати. Наявність наказів підмоги та захисту робить оборону земель доволі простою річчю, оскільки завжди існують території, недосяжні для ворожого рейду.  Дія цього закону має братися до уваги гравцями, що хочуть «випилити» якийсь дім. Затрачені ресурси у вигляді військ, карт і часу можуть бути більшими, ніж результат, а вашою слабкістю може скористатися третій дім. Крім того, вдала оборона дає можливості до відновлення могутньої армії та включення до боротьби за перемогу.

Принцип 5: Не робіть нікому непотрібного зла.  Під кінець партії завжди залишається 2, максимум 3 доми, що мають реальні шанси на перемогу, інші ж хоч і не мають можливості виграти, проте мають змогу визначити, хто переможе. Таким чином, надійний союзник або просто гравець, якому ви одного разу допомогли (а ваш конкурент ні) можуть стати на ваш бік у боротьбі за перемогу і схилити терези у ваш бік. В цій грі всі гравці платять свої борги, особливо образи. Якщо ви почули фразу «Ок, я все одно не виграю, та краще виграєш ти, ніж вони», то ви зробили усе правильно.

Принцип 6: Жетони влади важливі. Основна їхня вартість полягає в позиціонуванні на треках впливу, а їхня відсутність у момент боротьби за них може закінчитися фатально для гравця. Тому намагайтеся ЗАВЖДИ мати в запасі кілька жетонів та, відповідно, збирайте їх за можливості. Найкраще мати якусь зону з короною подалі від ворогів, де їх не можна «порейдити», де це можна спокійно робити (наприклад, північ у Старків, Арбор у Тірелів).

Принцип 7: Флот – запорука успіху.  Цю гру іноді називають «грою кораблів», оскільки більшість перемог здобуваються шляхом «офігєнно неочікуваного» перекидання війська через половину карти й захоплення замку, який противник навіть не може відбити (ібо неочікуваноJ). Крім транспорту, кораблі – це необхідна підтримка в битвах + інколи життєво необхідний рейд на територію противника, що може зірвати атаку чи пошкодити консолідації влади. Наявність потужного та, що головніше, активного флоту – це ключ до перемоги в цій грі.

Принцип 8: Один в полі не воїн. Хоча в цій грі переможець один, проте виграти самотужки практично неможливо, особливо враховуючи той факт, що, коли ти розвиваєшся і захоплюєш території, на тебе звертають все більше уваги. Тому варто домовитися хоча б з одним із найближчих союзників, якому ви б могли довіряти. Проте союзи не мають перешкоджати веденню війни (якщо Старки домовляються і з Грейджоями, і з Баратеонами, то їм попросту нікуди дітися). З іншого боку, пам’ятайте, що ви нікому нічого не винні, що це гра, де ніхто нікому не може і не має довіряти, а вчасний напад у спину союзнику може вирішити гру. 

Ці 8 принципів  є більш-менш універсальними, проте завжди є ситуації, де чимось треба жертвувати або ситуація вимагає іншого роду дій. Враховуючи та використовуючи ці принципи, ви можете суттєво покращити свої навички в Іграх Престолів та довести свій дім до домінантного становища у Вестеросі.

Автор: Zaets

7 thoughts on “Тактика і стратегія перемоги у Грі Престолів

  1. Отличная статья! Как раз то, что искал. Никому её больше не показывайте, а то все будут выигрывать 🙂 Спасибо автору большое!!!
    Немного не согласен с четвертым принципом, что обороняться легче, чем нападать. Думаю, все зависит от ситуации. Если у тебя в войске пару башен, то нападение — лучший козырь. Надо оценивать уровень затрат на атаку, добыча может быть существеннее, чем сидеть в обороне. Но все, опять же, по ситуации. главное — прикрыть тылы 🙂

    • Стосовно оборони: оборонятися зазвичай простіше, бо у тебе є, приміром, флот та території, які можуть надати підтримку, а також накази оборони. З іншого боку у атакувальної сторони можливість підтримки власних військ є малою, а башти можуть знищити навіть в той же хід. Крім того, оборона може бути і активною: напасти і випилити башти до того, як ними нападуть =)

      • Престолы игра не очевидная. Прочитав новые правила понял что в новой редакции играть стало немного проще — шаги не столь фатальны стали — банально потерять на 2й ход стольню сейчас невозможно в то время как в предыдущей версии такии варианты были. Так же рэндомайз который добавили карты боя — позволяют при удаче нанести то чего никак не ожидал.

        Насчет баланса атака/защита — не все очевидно — пока ты стоишь в обороне другие расширяют границы — надо искать грань.

        С автором статьи во многом не согласен. Например про то что войска должны тратиться — видимо автор не играл в 1ю редакцию где нельзя было собирать войска кроме как по событию (сейчас особый приказ сбора войск в помощь хоть есть) и когда карта сбора войск пришла только в 5м раунде и к тому моменту успели прорваться одичалые — в общем то была забавная партия)

        В общем завтра приму участие — может изменю мнение — потому что оно строится на 1й редакции хоть и с допом

  2. Было бы классно расписать пошаговую тактику на каждый дом. Самые интересные как по мне Старки и Грейджои — ими сложнее всего играть и противостоять, ну + Ланистеры.

  3. Стратегия за каждый дом имхо весьма сомнительна. Тут много зависит от союзов и характера кто за кого играет. Играли втроем, вчетвером, хочу таки собрать компанию для шести. Пока для меня самые-самые были Ланнестеры, особенно вначале игры 🙂 Но на днях, игравших за них был оттеснем в родную столицу (он был в союзе с агрессором Братеоном) и о нем просто забыли. Агрессивный думающий игрок опасен за любой дом :). А значит тактику надо подстраивать под раскладку противников, а не следовать четкому плану по захвату провинций по списку.

    Поддержу автора статьи, что переброска войск во вражескй тыл (а также его защита и отвлечение резервов) фишка игры и если ей не пользоваться… ну на худой конец можно твердо двигающегося к престолу опустить на пару замков 🙂

    Картами рандома пока не пользовались. Но подумываю. Сейчас игра как математика. Договорная, как четко заметил автор 🙂 за инструкции большущее спасибо, все четко очерчено.

    • Лучше всего играть в Престолы вшестером. Игра получается наиболее сбалансированной и интересной.

      Ланнистеры — это Дом, который не имеет «особо хитрых» карт, это агрессоры, берущие грубой силой.

      В любой игре, а в Престолах особенно, многое зависит от характера игроков. Но за каждый Дом есть своя тактика, которая «работает» в начале игры. Большинство первых ходов (1-2) за каждый Дом стандартные, но, бывает, что игроки умудряются и на первых ходах совершить «нечто».

      Как по мне, то карты рандома (перевеса) лишь портят хорошо сбалансированную игру. Но от них есть большой плюс — время игры уменьшается в разы 🙂

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *